ساندویچ پانل دیواری گونه ای از مصالح پیش ساخته شده و آماده است که از یک لایه میانی که از فوم، پلی اورتان، پشم سنگ و … تشکیل شده و از دو طرف با دو لایه های فلزی مثل گالوانیزه و آلوزینک پوشیده می شود. ساندویچ پانل ها دارای رنگ بندی های بسیار جذابی هستند و امکان طراحی داخلی و خارجی را به خوبی دارند. برای انواع کانکس ها، سوله ، ویلاها، دیوار کشی ساختمان های جدید و … می توان از ساندویچ پانل های دیواری به خوبی بهره برد. ورقه های رویی آن رنگ الکترو استاتیک دارند که ضد خش می باشند. چسبندگی لایه های ساندویچ پانل ها بسیار بالا می باشد و به هیچ عنوان از یکدیگر جدا نمی شوند و آنها به صورت یکپارچه عمل می کنند.

ساندویچ پانل دیواری

انواع ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل ها که در واقع ساختاری مرکب و سبک می باشد به علت داشتن چند لایه ساندویچ نامیده می شوند. ساندویچ پانل ها مقاومت بسیار بالایی دارند و با توجه به کاربردشان لایه های دو طرفش می تواند متفاوت و از ورق های گالوانیزه، آلوزینک، آلومینیوم، مس، فایبر گلاس، گچ برگ و … باشد. در ادامه با انواع متفاوت ساندویچ پانل ها بیشتر آشنا می شویم.

ساندویچ پانل دیواری ساده :

این نوع ساندویچ پانل از دو رو ورق گالوانیزه، یا آلوزینک، یا آلوموینیوم با مقاومت بالا در برابر آتش سوزی ساخته شده است. این نوع ساندویچ بر اساس کارد های مختلف در طول و ضخامت های متفاوتی ساخته می شوند. ورق های دو طرف ساندویچ پانل های ساده یا صاف و بدون کرکره می باشند و یا در خط نور کاری شکل های مختلفی مانند کرکره ریز، کرکره درشت، کرکره سینوسی و .. ساخته می شوند.

ساندویچ پانل دیواری طرح دار :

ورق ساندویچ پانل دیواری که طرح دار هستند می توانند از جنس گالوانیزه، آلوزینک و … باشند که با رعایت اصول واستاندارد های مختلفی در طرح های متنوع و زیبا رنگ آمیزی شده اند. این طرح و رنگ ها دوام بسیار بالا و خوبی دارند که در اثر گذشت زمان به هیچ وجه تغییر نمی کنند. این ورقه ها جدا از داشتن طرح و رنگ هایی زیبا و متنوع می توانند به صورت کرکره ریز، کرکره درشت و …هم باشند. طول و ضخامت این نوع ساندویچ پانل ها متناسب با نیازمشتریان و کاربرد مد نظر متغیر

انواع ساندویچ پانل دیواری
ساندویچ پانل دیواری طرح دار بهمراه قیمت
ساندویچ پانل دیواری فایبرگلاس
ساندویچ پانل دیواری گچی

ساندویچ پانل دیواری فایبر گلاس :

استفاده از ساندویچ پانل های فایبر گلاس برای محیط هایی که شیمیایی و یا خیلی مرطوب هستند گزینه بسیار مناسبی می باشند. فایبر گلاس ها کامپوزیت هایی از الیاف های شیشه ای با مواد پلیمری هستند که الیاف ها نقش تقویت کننده دارند و پلیمر ها مواد زمینه آنها هستند. ساندویچ پانل های فایبر گلاس وزن بسیار کمی دارند اما استحکام و دوام بسیار بالایی داند. این نوع ساندویچ پانل ها سطوح صافی دارند که با رنگ ها و طرح های متنوع و زیبا مانند طرح های سنگی و آجری طراحی و تولید می شوند که توع بالایی دارند. این ساندویچ ها برای ساخت کارخانه هایی که مواد اسیدی و شیمیایی بسیار مناسب هستند.

ساندویچ پانل دیواری گچ برگ :

ساندویچ پانل پلی اورتان با رویه گچ برگ از ایستایی بالایی برخوردار است و به اسانی قابل نصب می باشد. این ساندویچ پانل ها بعد از نصب به سرعت آماده رنگ هستند و بر خلاف گچ کاری سنتی نیاز به زمان برای خشک شدن ندارند. کاملا ضربه پذیر و مقاوم هستند. انواع کاغذ دیواری ها به راحتی روی آنها نصب می شوند. در برابر آتش سوزی مقاوم و عایق خوبی می باشند.

خرید انواع ساندویچ پانل دیواری
بررسی مزایای ساندویچ پانل های دیواری

مزایای ساندویچ پانل دیواری

  • داشتن قابلیت جابجایی سازه: به علت سبک بودن ساندویچ پانل ها در مقابل سازه های بتنی، فلزی و … در مواقعی که نیاز به جابجایی ساختمان داشته باشیم به راحتی می توان با استفاده از جرثقیل ها یا جدا کردن دیوار و سقف سازه ها آنها را به مکان دیگری جابجا کرد.
  • قیمت تمام شده ساندویچ پانل ها: ساختمان های ساخته شده با مصالح سنتی مانند سیمان، آجر، تیرآهن و … علاوه بر داشتن وزن زیاد قیمت آهنا نیز زیاد می باشد و مقرون به صرف نیستند. هر یک از مصالح سنتی نیاز به ترکیب با مصالح دیگر دارند و از این رو هزینه هایشان افزایش پیدا می کند. به همین دلیل استفاده از یک متریال هزینه ساخت کمتری دارد و مقرون به صرف می باشد.
  • زمان ساخت سازه ها: در شرایط مساعد زمان ساخت سازه ها با استفاده از ساندویچ پانل ها بسیار کم می باشد. استفاده از دیوار ها و سقف های آماده که به وسیله پیچ و مهره به آسانی به همدیگر وصل می شوند سهولت کار را بالا و زمان ساخت را پایین می آورد.
  • عایق صدا و حرارت: برای عایق سازی ساختمان ها مانند ساختمان های بتنی نیاز است که لایه های مختلفی از پشم شیشه، عایق های حرارتی و … را استفاده کنند. اما ساندویچ پانل ها به علت داشتن ترکیبات خاصی عایق های خوبی می باشند و از تلف شدن دما و نفوذ صدا به خوبی جلوگیری می کنند.
  • نمای ظاهری: ساندویچ پانل ها رنگ بندی زیبا و جذابی دارند و همچنین داشتن قابلیت شستشو از دیگر مزایای آن می باشد.
  • مقاومت در برابر ضربه و رطوبت: از خاصیت های مهم دیگر این ساندویچ پانل ها این است که با اینکه وزن کمی دارند مقاومت بسیار بالایی دارند. همچنین به علت داشتن ورقه های آلوزینک می توانند در شرایط جوی نامناسب و نامطلوب هم استفاده شوند که از پایداری خوبی دارا می باشند.
  • ایمن و قابلیت بازیافت: در برابر آتش سوزی و مواد شیمیایی مقاوم هستند و قابل بازیافت و سازگار با محیط می باشند.
ساندویچ پانل دیواری آبی

کاربرد های ساندویچ پانل دیواری

امروزه به علت داشتن وزن کم و مقاومت بسیار بالای ساندویچ پانل ها استفاده از آنها بسیار رایج شده و از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند. در ادامه بعضی کاربرد های ساندویچ پانل ها آورده شده است:

  1. برای ساخت انواع کانکس ها و خانه های پیش ساخته بسیار کاربرد دارند.
  2. برای ساخت اتاق های سرد خانه ای که به صورت متحرک و ثابت هستند استفاده می شوند.
  3. جهت ساخت سالن های ورزشی و سازه های صنعتی متفاوت
  4. جهت ساخت دیوار ها و سقف سوله ها و انبار ها
  5. برای ساخت اتاق های ایزوله و بیمارستان های سیار هم کاربرد زیادی دارند.

خرید ساندویچ پانل دیواری :

امروزه به علت داشتن مزایای زیادی که ساندویچ پانل ها دارند استفاده از آنها بسیار رایج شده و دارای محبوبیت بسیار زیادی هستند. قیمت ساندویچ پانل دیواری هم نسبت به سایر مصالح مقرون به صرفه می باشد. ساندویچ پانل ها تنوع رنگی بسیار جذابی دارند که می توانید مطابق با سلیقه و نوع کاربرد آنها را انتخاب و خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت ها با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید. ممنون از انتخاب خوب شما.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *